Julpyssel!

I dag har vi bara några få minusgrader men snö och blåst gjorde att det ändå var kallt att rida. Jag och Malin red ut på Orvar och Oliven efter jobbet, vi red byvägen och på hemvägen hade vi motvind och snön piskade i ansiktet, inte så roligt. Från början var planen att även rida Taggen men jag hoppade över det och gick in och gjorde lite julpyssel i stället. Fixat julkorten, gjort knäck och bakat saffranskaka.
 
Mina hästar går lite på halvfart just nu, och det får dom göra fram till nyår eftersom jag jobbar en del extra. Då både Räkan och Taggen vilat en hel del under hösten, pga krångel med skor och hovar så tycker jag inte de behöver någon inplanerad vila. Szum funderar jag på att ge en lite kortare vila men vet inte riktig än när jag ska lägga in den. Sen blir det ju varje vinter någon vecka med kyla så vila brukar det ju alltd bli, om nte annat fixar hästarna det själva genom att göra illa sig eller tappa bort skorna! 
 
Räkan brukar ordna sig vila!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0