Nordmaling!

I morse lastade jag och Malin in Taggen och Oliven i transporten och åkte till Nordmaling! Av alla ställen! För er sominte vet vart det ligger så är det mellan Ö-vik och Umeå, en liten tur på 21 mil enkel resa! Det var i alla fall roligt att åka på et nytt ställe. 
 
Först startade vi 0,95m. Framhoppningen var inne och det var väldigt varmt och tungt underlag så jag hade inte den bästa känslan innan jag gick in på banan. Men Taggen kändes fin och vi var felfria fram till sista hindret där en bom föll, lite surt... Malin var dubbelnolla och blev trea!
 
Sen hoppade vi 1,05m, jag tyckte inte alls att vi fick något bra flyt, och vi rev båder fyran och femman (oxrar), sista hindret var en kombination och jag var rätt säker på att Taggen skulle hoppa, men i sista sekund smet han förbi inhoppet! I nästa försök smet han förbi b-hindret och vi var uteslutna! Första gången jag blir utesluten med Taggen, och det är bara att inse att vi måste träna kombinationer! Det har krånglat lite på träning någon gång men han aldrig stannat på det på tävling förut. malin var även här felfri men ingen placering, Oliven är verkligen en bussig häst som verkligen gör allt för att vara felfri! Tyvärr kan man inte säga samma sak om Taggen, men vi river ju inte halva banan längre som vi gjorde förut!
 
Det blev en lång dag och hemma blev det inte så mycket gjort, men det tänkte jag ta igen i morgon!
 
Oliver med rosett!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0