Letar formen!

Började dagen på allra bästa sätt, med att börja på att mocka ut bäddarna i boxarna! Gjorde ett litet ryck innan jobbet men inser att det kommer krävas ganska många ryck innan jag är klar där! Sen Ica några timmar innan det var dags att rida.
 
Red ut Räkan, fick gå ett lätt och lugnt galoppjobb på en lägda. Tömkörde sedan Cornelis, i gräset utanför beteshagen (pga tappskon, han är inget öm alls och hoven har inte gått sönder). Ville jobba med att få honom mer eftergiven i innersidan och rundare i överlinjen. Det här med att hitta rätt form är inte alltid så lätt, jag har en bild i huvudet dit jag vill komma och sen gäller det att försöka testa sig fram för att komma dit. Stundtals blixtrade de till i dag och jag såg det jag letade efter, nu gäller det bara att hitta det igen, och igen och sen för en längre stund varje gång!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0