Hovkrångel!

Dagen började med en tappsko (på Cornelis denna gång) och sen Ica hela dagen. Är rätt less på alla tappskor och hovkrångel men jag vet ju att det är så när man har unghästar (som inte lärt sig hålla reda på benen), fullblod (som ofta har dåliga hovar), hästar som går i stora hagar flera stycken (och därmed busar en del) och när det regnar mycket så det är blött i hagarna, jag känner igen mig i allt det! Hittade i alla fall både sko och boots.
 
På kvällen red jag, i det fina vädret (observera att det faktiskt var sol och sommar i dag!), först Corran som fick gå ett lätt galoppjobb. Och sedan Taggen som vilat efter sin hovböld (där ser ni -mer hovkrångel!), han hade dessutom lyckas skrapa upp några små sår på frambenen. Mina hästar är rätt duktiga på att göra illa sig, Räkan skrapade upp flera långa sår på bakbenen tidigare i sommar, precis samma morgon som vi skulle på träning! Och för er som minns så hade Taggen ju ett sår som gav svullnad dagarna innan Wångentävlingen. Men i dag kändes han i alla fall ohalt även om han var lite ömfotad på gruset. Känns bra att kunna sätta i gång med honom igen! 
 
Min olycksfågel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0