Bästa jobbet!

Härligt sommarväder med sol och ridläger kan det bli bättre? Har träningsläger för lite äldre ungdomar hos Nylands hästsportlag nu i helgen och de har i dag fått jobba hårt i värmen. På förmiddagen red de dressyr, fick jobba med skänkelvikningar och på eftermiddan hoppade de. Blev mycket styrkeövningar med studs, bla hade vi på en långsida: studs med tre hinder, tre (el fyra korta) galoppsprång till räcke, tre el fyra galoppsprång till studs med tre hinder. 
 
Efter lägret åkte jag och red två kundhästar. Den ena har jag ridit en gång tidigare för en dryg vecka sen. Han kändes bättre i traven och formen i dag och det känns väldigt hoppfullt med honom, han kommer bli trevlig! Den andra hästen har jag inte ridit förut men sett på lektion för flera år sedan. Den hästen var inte helt enkel att hålla koncentrationen på,  jag ska klura lite hur jag ska jobba den för att få den mer med mig och fokuserad. Tror nog det ska gå, jag gillar att jobba med de här hästarna som man får klura lite på och testa sig fram! Det ska inte vara alltför enkelt heller!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0