Tävlingsdags!

I dag var det dags för hopptävling i Timrå. Jag hade med mig Taggen och red 0,90m och 1,0 m. Han kändes rätt cool på framridningen trots att det var årets första tävling. Till första klassen kändes det riktigt bra på framhoppningen förutom att han kickade lite bakut. På banan kändes det ganska bra, men vi fick tre rivningar. En tar jag på mig då jag red i väg honom och en rivning var på ett hinder med grindar som många hästar tittat på. Så det var inte så mycket att säga om det.

I andra klassen la Taggen in "overdriven" och blev lite laddad, han var väldigt hög i nacken mot hindren och drog därför på sig en hel del rivningar.. Hela fem stycken.. Men jag är överlag ganska nöjd, vi har inte hoppat så mycket i vinter och det känns ändå inte alls som vi har tappat något sen i höstas. Så nu är det bara att träna och förbättra! Malin och Oliver var också med, det var deras första tävling tillsammans. Hon red 0,90m klassen och kom även hon runt med 12 fel.


Taggen och Oliver i Timrå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0