Regn!

I dag har det regnat eller småduggat mest hela dagen, inte alls lika roligt att vara ute som de här dagarna som det varit finväder. Men jag har hållt i gång rätt bra i dag med. Började med att rida ut Räkan. Hon fick galoppera mycket för att få bort stelheten sen igår. Efter det tömkörde Corrans husse henne. Som vanligt blev jag imponerad, han är så otroligt duktig på att jobba hästarna! Och återigen insåg jag vilken grymt fin häst Corran är, och vad bra det kommer bli när man hittar alla knappar på henne. Nisse fick fram en jättefin trav på henne, så mitt nya mål nu är att hon ska trava så med mig med!

På eftermiddan åkte jag med Taggen till Ammer och hoppade på utebanan. Även i dag var det hästar på travbanan men i dag tittade han knappt på dom, till skillnad från i söndags då har var som en bomb när de körde. Jag tycker att han kändes jättefin i galoppen och hoppningen kändes okej. Det känns som att jag tappar lite av den fina galoppen precis famför hindren, men det kommer nog med lite mer träning. Rullade ut markbommarna framför hindren för att få upp honom i luften lite tidigare. Dvs få honom att hoppa av lite tidigare så den högsta punkten på språngkurvan blir mitt över hindret.

Kvällen har ägnats att pyssel ute, tryckt ner hagstolpar och städat utanför boxarna. Blev en sen middag framför tvn och nu väntar nog sängen rätt snart!



Bilder från dagens tömörning. Från mobilen så dom blir små...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0