Ny bekanskap!

I kväll har jag haft en ny bekanskap i stallet, en tvåbent denna gång. Fast helt ny bekantskap är hon inte, jag tror till och med att hon red på ridskolan när jag jobbade där för snart 100 år sen (eller i alla fall 13 år sedan, fy vad gammal jag är!). Det är en kompis till Malin som jag hoppas på ska vilja hjälpa mig lite med mina hästar framöver. Förhoppningsvis blir det många hästar på inridning och utbildning i sommar och då kan jag behöva lite hjälp med mina egna hästar för att hinna med, och även för att få sällskap ut med unghästarna. I dag följde hon i alla fall med ut, i blåst och snö, på Räkan, och jag tror det gick rätt bra. Själv red jag Corran som var lite yrslig och småspänd i början, men det släppte sen efterhand.

Avslutade kvällen med att trimma Taggen lite. Han ska gå dressyrträning i morgon och det ser jag verkligen fram emot! Ska bli roligt att få lite hjälp med honom igen! I dag tyckte jag att hna gick fram rätt bra men var lite okoncentread och inte riktigt lösgjord. Men det jobbar vi på i morgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0