Miljöträning!

I dag blev det en resa till Ammer och ridhuset igen. Malin åkte med Oliver och jag hade med mig Räkan och Corran. Och för Corran blev det riktigt bra miljöträning. Vi började på utebanan (en stor bana, där hon endast blivit longerad en gång förut) där det var hinder och hästar som hoppade och galopperade. När hon slappnat av där så gick jag upp med henne till ridhuset, där hon var ensam. Där red vi i genom LB:2 programmet. Det var nog inte den bästa programridningen men efter jag ridit i genom programmet var hon avspänd och kändes jättefin! Sen fortsatte miljöträningen med att hon fick stå själv i en box i stallet.

Jag hoppade Räkan sen men var inte alls nöjd. Hon hoppade tveksamt och spänt. Jag hoppas det ska hänga i hop med fällningen så att det snart ska släppa, men det visar sig. Däremot gick det riktigt bra för Malin, Oliver såg riktigt fin ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0