Hemmatävlingar!

I helgen är det hopptävlingar i Ammer. I dag har det varit ponny och jag har varit där och varit funktionär hela dagen, agerat banpersonal. Vi har haft ganska tur med vädret, lite regn men ganska mycket sol och dagen har flytit på bra. Har sett en massa ponnyekipage, många rider riktigt bra och många fina ponnyer. Tyvärr är det ju alltid några som skulle behöva träna lite mer och jobba lite mer med grunderna. Och det är alltid någon som låter sin besvikelse gå ut över ponnyn eller föräldrarna. Domaren var ganska hård på användningen av spöet, hon sa till direkt när de använde spöet för mycket. Det tycker jag är bra! Jag skulle även önska att de sa till när ryttarna rider med för mycket hand och drar de stackars ponnyerna i munnen, vissa ryttare ligger nästan baklänges och drar och det är inte okej! Det är jättteviktigt tycker jag med en bra och vettig attityd mot sin ponny eller häst, sina medtävlare och föräldrar eller medhjälpare. Men de flesta ryttare sköter sig ju givetvis, och vi har i dag sett en hel del bra ridning och fina ponnyer!

I morgon är det ridhäst och därmed dags för mig att tävla. Jag har ridit både Räkan och Taggen i kväll. Räkan fick gå ut en sväng med Malin och Oliver medan jag red Taggen efteråt på byn. Det var nära en avfallning på honom när han blev rädd för två dtora ardennrar som kom galopperandes rakt emot honom i en hage bredvid vägen! Som tur var satt jag kvar, hade inte varit roligt att få gå hem i kväll när jag hade så mycket att göra. Har tvättat svansarna på hästarna och packat bilen. Nu är det bara att ladda! Håll tummarna för oss!


Taggen och Oliver på förra tävlingen! Nu hoppas jag ni håller tummarna för oss i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0