Full fart!

I dag har det verkligen varit full fart hela dagen, rídhusbesök och lektioner! Började med att tömköra Räkan, och jag är rätt nöjd eftersom det kändes som jag kom åt det där svaga höggra bakbenet riktigt bra. Som vanligt när jag tömkör mina hästar så tänker jag att dettta måste jag göra oftare och ändå blir det så länge mellan varje gång.

Sen åkte vi till ridhuset med Taggen, Corran och Malin hade med sig Oliver. Corran var visst brunstig, och oj va många snygga grabbar det fanns i ridskolans stall enligt henne.. Hon var lite upp i varv, och i ridningen blev hon lite spänd och stark. Men bara jag kommer ner i  sadeln och rider så går det ju bra, men jag blir lätt lite paralyserad och åker häst i stället för att rida! Jag tycker även att Corran gjorde riktigt bra skänkelvikningar i dag, i alla fall kändes dom bra!

Och så var det dags att hoppa grabbarna. Taggen kändes rätt bra när jag red fram, koncentrerad och ganska bra framme för skänkeln. Och så länge hindren är låga (70-75 cm) så känns även hoppningen bra. Problemen kommer när hindren blir lite större, och då menar jag bara lite större, för då måste jag lägga upp galoppen lite och då tappar jag kontrollen litegrann.. Men det blir nog bättre med mer träning!

På kvällen har jag haft lektioner och träningar. En av mina kunder har köpt en ny häst, vilket ju alltid är spännande, i dag var jag där och kollade lite på sadel till den. Blir roligt att se när den sen när de kommer i gång med träningen.


Är lite less på leran, Taggen är varje dag helt inbäddad i lera.. Jag hoppas att det ska torka upp snabbt i hagarna!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Nu ligger det ute och går att börja anmäla till omg. 2 div. 3 som går i härnösand :) Så att ni inte missar att anmäla er! Så ska vi dra ihop någon träning också ihop.

2012-04-11 @ 23:19:32
URL: http://payment.blogg.se/
Postat av: Camilla

Vi blir 3 som startar omg. 1: Jenny och Datte, Ida och Kulan, Vento och jag. De börjar ju dra ihop sig så de känns kul. :)

2012-04-12 @ 11:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0