Dagen efter!

Den här dagen började riktigt bra med en ridtur på Corran som kändes riktigt fin! Sen blev det Ica några timmar innan jag och Malin tog med oss grabbarna till Ammer för lite hoppning. Jag ville känna hur Taggen kändes i hoppningen dagen efter dressyrträningen. Vi fick ju i gång galoppen riktigt bra på honom igår och jag ville känna om den känslan satt kvar. Och det gjorde den, i alla fall till en viss del. Men innan vi kom så långt så var det lite spännande...

När vi kom till Ammer var det mycket folk och det körde travhästar på travbanan som går runt utebanan. Taggen blev stressad i släpet när han hörde travhästarna så jag fick börja med att ta ut honom. Sen byggde vi fram ute och hoppades på att de skulle ha kört klart, men lagom tills vi skulle börja rida så började de köra fler hästar. Både Oliver och Taggen var rätt spända! Vi hade fullt stök att bara kunna skritta på en volt, men efterhand varvade våra hästar ner och de hade ganska snabbt kört klart. Och när jag väl började galoppera så kändes han jättefin! Hoppningen kändes också bra, även om det emellanåt blev lite sämre språng och några rivningar. Men vi avslutade med ett riktigt bra språng och jag känner nu hur jag vill kunna rida honom och hur jag ska jobba vidare. Bara att träna på! Och planera in dressyrträningar dagen innan hopptävlingarna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0