Taggad!

Taggen har vilat i två-tre veckor, en ofrivillig vila pga av hälta. Hältan har varit ganska diffus, och varierande men tydligt att den kom från hoven. Till slut kom en hovböld ut och i måndags var han helt ohalt, och busade och bockade i hagen. Så jag förstod ju att han skulle ha lite överskottsenergi när det skulle bli dags att rida. Han blir så stressad när man longerar honom annars hade jag nog börjat där, i stället tänkte jag mig en lugn skritttur på mjukt underlag.

Men Taggen tänkte annorlunda! Första halva turen var rätt lugn, den andra halvan bestod mest av galopp i sidled och luftsprång! Vad ska man säga? Han verkar vara fräsch och laddad att börja jobba igen i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0