Dressyrträning!

Var till Sollefeå på dressyrträning med Taggen på förmiddan, red för Sara Ljung. Taggen var väldigt spänd när vi började, han kändes frustrerad och arg. Han gick mot skänkeln och trampade mest på stället när jag drev på honom. Men som tur var släppte det under passet och han blev väldigt fin. Han skulle verkligen behöva några sånna här pass varje vecka i stället för att bara studsa runt, men det kanske blir bara det fryser på så det går lättare att jobba dom här hemma. Egentligen var det ganska bra att Sara fick se lite hur han brukar kunna vara, och inte bara när han är lugn och cool. Jag fick mest jobba med att han skulle gå framåt, Sara tyckte han hade utvecklats sen sist (och sedan vi började) och framförallt traven. I början när jag hade honom hade han en trav som var typ som en shettis, med korta, snabba steg. Dessutom fick jag lite beröm för vänsterhanden som nu var lite mer kontrollerad, för er som minns efter förra Saraträningen i början av augusti.

Vi fick rida med öronsnäcka, jag var lite skeptisk innan men det var ju verkligen jättebra! Kankse vore en framtia investering även för mig?


Uppvärmningen till förra Saraträningen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0