Det är svårt att rida...

...men väldigt roligt! Det är summeringen av dagens dressyrträning! Jag red träning med Räkan för Annelie Elofsson i Ammer. Tycker Räkan kändes positiv och var bra med mig, men hon blev väldigt trött i sitt högra bakben. Hon har lite problem med det bakbenet, är svag i det och vill gärna fuska och korta steget med det. Jag har nog missat det lite i sommar när jag inte tränat för någon, det är ju så viktigt att hela tiden ha någon som håller ögonen på en! Dels för att man inte ska dra på sig ovanor som ryttare, men även så att man fortsätter utvecklas och inte bara rider och jobbar med det som fungerar och är enkelt. Och så man verkligen jobbar hästen rätt, och det är svårt att se när man sitter på!



Är i alla fall rätt nöjd med träningen. Jag tycker min sits har blivit bättre, men bättre är inte tillräckligt bra så det ska det verkligen tränas vidare på! Överlag känner jag att jag måste träna mer, och rida mer för instruktör. Ni som läst bloggen tidigare kommer i håg att sist jag tränade dressyr (i augusti för Sara Ljung på Tagg) så var jag less på min vänster hand som levde sitt eget liv. Det gjorde den i dag med! Om någon vet hur man tar kontrollen över en vänster hand med eget liv så är jag tacksam för råd! :)

Cornette reds ut ensam i dag, hon var lite spänd i början men sen gick det galant! Blev en ganska intensiv tur med mycket trav och ett par kortare galopper, det var en trött fux efteråt! I morgon blir det vila för henne. Jag är nöjd med min lediga söndag också, har haft en riktigt bra helg!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Så härligt att du bjuder på dej själv och delar med dej av/erkänner dina brister,inte vanligt i hästkretsar tycker jag :) Keep up the good work!

2011-10-03 @ 23:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0