Skört hästliv!

Det har stått mycket i dag om Hickstead, hopphästen som dog under en världscuptävling i går. Det är givetvis fruktansvärt och tragiskt, men det påminner oss om hur skört vårat hästliv är. Vi får bara rå om våra vänner en kort tid och man vet aldrig hur lång tiden med sin häst blir, det är därför det är så viktigt att verkligen utnyttja tiden tillsammans!

Ibland får jag känslan, när jag läser bloggar och på Facebook att för vissa ryttare är hästlivet mer som en strid med hästen i stället för ett nöje. Man kan läsa; "Nu ska jag ut och ta en kamp med min häst" eller " Nu ska jag rida min tjuriga pålle". Och visst kan det kännas så i bland, men känns det så ofta så tror jag nog man ska fundera om man har rätt häst. Jag tycker att ridningen ska vara som en dans, eller en resa som man gör tillsammans! Visserligen är det en dans med svåra steg, och visst kan man hamna på avvägar på sin resa, men vi gör ju detta för vi älskar våra hästar. Eller hur?

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0