Tävling!

I söndags var jag i Ånge med båda hästarna på lokal hopptävling. Räkan som inte tävlat sen juni i fjol hoppade 0,80m och 0,90m och Taggen fick starta 0,90, tyvärr var det endast de klasserna som var lokala. Räkan brukar kunna bli lite spänd på tävlingar och rejält istadig inne på banan. Det känns som hon helst skulle vilja lägga sig ner å försvinna därifrån när man kommer in på banan, vilket hon ju även försökt göra några gånger... Tror vi bara kommit runt två gånger på tävling tidigare! Även denna gång hade hon nog velat krypa ut från banan om hon hade fått, men hon bestämde sig för att göra sitt bästa trots allt! I första klassen var hon flefri och i den andra fick hon en rivning. Hon var väldigt trött och fick inte så fina språng i andra klassen, skulle tro att hon drog på sig ordentligt med mjölksyra, men hon hoppade ändå!

Taggen var jättefin, hade mycket luft i sprången på alla hinder utom ett som han rev. Men vi brukar mest riva halva banan när vi tävlar så det var ändå bra! Dessutom var han lugn, kunde stå i transporten och både drack och åt hela dan vilket han inte brukar! Men han tyckte nog om att ha Räkan med sig! Dock var det ett väldigt gnäggande mellan dom!

I 80 klassen fick alla felfria rosett, tycker Räkan blev så fin i sin! 90 klassen var det stilbedömning, jag tycker det är bra men tyvärr fattas det ännu lite poäng där innan vi kan vara med och ta placeringar. Bara att träna vidare, känns som jag är på rätt väg nu i af!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Välkommen till "bloggvärlden"!

Kul att det gick så bra på tävlingen!!!

2011-05-24 @ 17:45:04
URL: http://fyrabenochsvans.blogg.se/
Postat av: Eleonor

Kul att du skaffat blogg Pernilla!

Hade vart skitkul, men tyvärr kan jag inte söndagen, jag och Anna hade ju tänkt åka då, men jag ska jobba!

2011-05-24 @ 20:32:58
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Ramona

Hej.

Ni var urduktiga på tävlingen i Åre, ett stort beröm till er alla tre, bra jobbat.

Kram

Ramona

2011-05-27 @ 11:21:41
Postat av: Nilla

Tack Ramona, men var vi inte i Ånge!?! ;)

2011-05-27 @ 19:00:40
URL: http://nillashast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0