Utbildningshästar!

Jag tar ju emot en del hästar på utbildning, det är något som jag verkligen tycker är jättekul och något jag kommer satsa mycket på framöver! Till mig är alla typer av hästar välkomna, både för inridning, vidareutbildning, tillridning eller igångsättning. Har haft en hel del ridtravare här för omskolning. Seriösa hästutbildare växer inte på träd här i Norrlands inland, och jag tror tyvärr inte att alla heller tar emot hästar av alla raser utan många är inskränkta till halvblod. Det tycker jag är synd, för man kan ju behöva lika mycket hjälp (eller i bland kanske ännu mer) med en ridtravare, en ponny eller ett kallblod. Det kan ju vara hästar som kanske inte är avlade för att vara ridhästar och därmed kan vara svårare att utbilda och arbeta rätt. Mitt motto är att utbilda fritidshästar till priser som vanligt folk har råd med! Dessutom jobbar jag hästarna mycket ute, dvs i den miljön som de flesta fritidsryttare och "vanliga" ryttare sen kommer rida sina hästar! 850 kr per vecka kostar det att ha hästen här på utbildning under sommaren, lediga platser finns hela sommaren! Tavanna var här på utbildning sommaren 2010, här är vi på besök på Tjärnterrängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0