Nya tankar!

Var ju väldigt peppad efter gårdagens clinic, och känslan satt kvar i dag. Försökte jobba hästarna efter Adelindes tankar i dag och de blev väldigt fina. Mycket tempoväxlingar, många övergångar och jag var väldigt noggrann att jag inte satt och drev i varje steg. Har väldigt lätt att göra det, speciellt på Räkan  men tyckte att jag fick till det riktigt bra, i af i traven. Det blir som en liten omprogrammering av oss! Hon måste gå av egen maskin, utan att jag hjälper henne hela tiden, och jag måste låta bli att va på henne i varje steg! Tror att hon kommer ha lättare att lära sig det än jag! Kändes riktigt bra i traven i af! Även Taggen gick bra, jobbade mycket med tempoväxlingar med honom och att rida "ponnytrav" som Adelinde kallade det när hästen travade riktigt långsamt, det tyckte han var jobbigt!

Så klart fick även dagens elever prova på hennes övningar, och även på dessa hästar blev det gott resultat! Man behöver verkligen komma i väg och få lite nya ideer och tankar i bland. Även om det inte är något revolutionerande så behöver man få nya infallsvinklar och inspiration, speciellt när man undervisar. Jag försöker åka och titta på så mycket som jag bara kan, det är ju det som är så underbart med den här sporten -det finns alltid något nytt att lära sig!

Taggen, juni 2010

Kommentarer
Postat av: Eleonor - Ridlärare & Hästföretagare

Söt han är! :)

2011-06-27 @ 07:50:58
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0