Underbart enkelt!

Det ÄR svårt att rida och man blir aldrig fullärd, men för mig är målet med ridningen att den ska kännas enkel. Eller i alla fall så enkel som möjligt, även om det inte alltid är så lätt att uppnå. Och det är ju så underbart roligt att rida när det känns enkelt! Som tur är har jag fått uppleva den känslan några gånger de sista dagarna!

Inridningen av Cornette går väldigt lätt och enkelt! I dag var åttonde gången jag satt på henne och i dag red vi ut en lite längre sväng och travade rätt mycket! Och då ska man ju tänka på att första gångerna satt jag ju bara upp eller skrittade en liten bit. Tycker hon är jätteduktig! Självklart kommer det komma dagar som går sämre och problem kommer dyka upp, men det är alltid skönt när man får en bra start, och hitills har det känts underbart enkelt!

Igår hade jag också den känslan när jag travade runt på Sickan på banan, känslan av att det är lätt och enkelt, känslan av att det är precis så här det ska kännas! Och även i onsdags, när jag red Räkan och hon släppte i galoppen så kom känslan av att det är det hjär jag letar efter, känslan av att det är underbart enkelt att rida!

Vilken tur jag har som får rida så fina hästar som ger mig en så underbar ridkänsla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0