Kontionsträning!

Hästarna har flyttat ner på betet vid Hjälptestorpet, några kilometer från gården. Det är lite krångligare när man ska rida men det finns fördelar också, tex. är det nu mycket närmare till min "galoppbacke". Det är en lång backe med lagom lutning och en fin gräsväg som slingarar sig upp. Helt underbar att galoppera på! Red taggen där i går kväll och Räkan i dag, och inser att hästarna tappat lite kondition de här veckorna när de gått lite lugnare jobb. Men nu ska de får gå galoppjobb några dagar i veckan så ska nog konditionen förbättras innan höstens tävlingar!

Har även konstaterat att min egen konditoion inte är på topp. Var i väg och jagade några av grannens hästar som var på rymmen och insåg då att även min egen kondition bör förbättras! Speciellt om jag ska visa hästar på treårs test och sånt framöver! Blir väl till att leta reda på joggingskorna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0