Kan man vara annat än nöjd?

Har haft en kanondag i dag! Började med att rida Räkan i morse, hon kändes superfin! Hade tänkt hoppa lite men det var lite halt efter nattens regn så jag hoppade bara lite och lågt, i stället lade jag fokus på galoppfattningarna. Hon tjurade i hop lite när jag jobbade med att hon skulle böja sig i höger fattningarna, men det släppte rätt snabbt. Hade en fin ridkänsla på henne i dag!

Sen åkte jag till Timrå på auktion, och inte vilken auktion som helst utan det var hästgrejer! PerOla Olsson sålde ut alla sin hästgrejer, väldigt mycket fint fanns det! Jag fyndade ett träns (50kr) och en sadel för 300 kr! Den har jag tänkt främst ha på unghästarna när de ska sadelvänjas, men den kan säkert passa på någon utbildningshäst också. Det är en äldre märkessadel.

På kvällen var det dags för löshoppning! Det var Cornette, Sickan och ytterligare en treåring som löshoppade, och det gick bra för alla tre! Tycker hästarna sköte sig bra och alla hoppade bra! Cornette har, om jag minns rätt, löshoppat två gånger förut och det i mars i fjol, men hon gjorde det både lätt och rätt! Jag var även imponerad av Sickan, jag har inte sett henne hoppa förut, men hon  hoppade väldigt lätt och det såg enkelt ut för henne! Avslutade med att rida Cornette en kort stund i ridhuset.  Hon tittade lite på spegeln och sargen men jag kunde trava i båda varv och vända över banan i trav. Tycker det verkar vara en hög ridbarhet på henne, ska bli spännande och se vad det blir av henne!

Kan man vara annat än nöjd med en dag som denna?

Kommentarer
Postat av: Eleonor - Ridlärare & Hästföretagare

Underbart!

O vad roligt med auktion!

2011-07-25 @ 08:23:48
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0