Lång dag!

I dag har det verkligen varit en lång dag! Var rätt seg när jag släppte ut hästarna vid 7.30 i morse, var ut igår men det är jag ju inte så ofta så det var det värt! Efter frukost, haglagande och mockning så red jag och Malin ut på grabbarna. Taggen var väldigt laddad och studsade och brallade en del, han var ju lite laddad redan i onsdags och tre dagars vila hade inte förbättrat det!

Sen tog vi brudarna och åkte till ridhuset för Annelieträning, jag var lite orolig för att köra två hästar på vinterväglag men Malin följde med som stöd och det gick ju bra. Red Räkan först, hon är ju knappt riden denna vecka för tappskon och lite dressyrjobbad även innan det pga underlaget som varit, och det märktes! Hon blir stel och spänd i musklerna när hon inte jobbar, och då blir hon istadig och det var hon i dag! Hon gick emot skänkel och spö rejält och sparkade mot Annelie när hon drev från marken. Men det släppte efterhand och hon blev riktigt fin korta stunder. Dock kom vi aldrig till galoppen och hon var rejält trött i sitt högra bakben på slutet. Fast det inte gick jättebra i dag så fick jag mycket verktyg att jobba med på henne, och det är bra att få hjälp att rida i genom när hon är som hon var i dag, för det kommer säkert hända fler gånger!

Efter lite fikapaus var det dags för Corran. Hon var superspänd (och jag med var nog lite nervös och spänd), allt var läskigt men läktaren var nog det mest farliga! Fick bara jobba med att hon skulle gå fram, och trava frammåt i stället för uppåt och efterhand blev det bättre. Även om vi inte gjorde så mycket så kändes det som jag fick lite känsla för hur jag ska rida henne när hon är spänd (vilket ju inte är ovanligt) och hur hon ska trava när det är bra. Corran fick mycket beröm för att hon var en fin häst, men jag tycker själv att jag inte red så bra..

Efter träningarna var det medlemsmöte så vi var inte hemma förrän efter 19. Som tur var blev jag bjuden på mat och kaffe hos Corrans ägare så jag slapp tänka på det i alla fall. Nu är jag rätt trött så nu ska jag nog inte göra mer än att sova i kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0