Trött och sjuk!

Jag börjar känna mig lite sliten, har varit förkyld i tre veckor nu och är sjukt trött på att ha ont i halsen, vara snorig och hosta. Just nu orkar jag inget mer än att rida hästarna, vilket är synd för det finns så mycket mer som behöver göras. Ridningen i dag var både vatten och vin, Sickan gick ut ensam i dag men en annan sväng. Skötte sig perfekt! Taggen fick hoppa lite lågt på volt, han kändes lite matt i början men hoppningen var okej. Cornette var spänd och stark, hon kommer må bra av lite längre uteritter nu när vi snart får sällskap ut igen.

Jag orkade även med ett par lektioner, är ett under att eleverna hörde vad jag sa eftersom jag tappat rösten, men de gjorde de nog för bra gick det. Longerade även en för mig ny unghäst, Totte en 2åring som står i samma stall som Sickan gör normalt. Jag ahr ju sett honom förut men inte jobbat med honom och jag måste säga att det kändes bra. Blir nog en trevlig ridhäst så småningom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0