Kärlekskranka tonåringar!

Kärlekskranka tonåringar är inte att leka med, och sånna har jag i dag! Jag tänker alltså på unghästarna, Cornette och Sickan. Sickans kompis Tompa har åkt, han skulle bara var här en kort stund tills hans ägare hade hittat en mer permanent uppstallning till honom. När Sickan blev ensam i sin hage så blev Cornette väldigt kär i henne och jag insåg att skulle de inte riva hagarna i natt så var det lika bra att släppa i hop dom! Det gick bra och det blev genast lugnare.

Hade tänkt rida Cornette i kväll med, men det var inte läge för det. Att planera med unghästar är inte det lättaste, man får ofta ändra sin plan fter hästens dagsform. Och i dag var Cornette mer koncentrerd på Sickan än på mig. Det blev lite longering i stället, gick riktigt bra. Vi tränade galoppfattningar och jobbade med att få ut halsen på henne. Hon vill gärna bli kort och hög i formen (som en svan eller en tekanna) och därmed svår att komma åt, men i dag tyckte jag att jag fick ut hälsen och fick henne mer fram mot bettet. Jag hade en lång inspänning på henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0