Hopptävling!

I går var jag på hopptävling med Tagg och Räkan. Kvällen innan var jag väldigt opeppad och hade inte tänkt åka, jag tyckte inte jag hade hoppat tillräckligt med hästarna innan och hade inte ens kunnat bada av eftersom gården hade varit ockuperad av en timmerbil hela dagen. Men jag bestämde mig för att åka i alla fall. och det är jag glad för! Hästarna kändes jätttefina och det blev bra rundor!

Började med att hoppa Räkan, hon var spänd och stod emot på framhoppningen, där var det flera stora vattenpölar och det är hon inte så förtjust i. Hon har lätt att bli spänd och långsam i sprången, speciellt på tävling, och står emot och tar inte tag i hindren. Från början har hon mer eller mindre försökt lägga sig på banan! Men igår bjöd hon inne på banan och var inte alls lika spänd som hon kan vara. Flefri i grunden och en rivning i omhoppningen, den rivninge kan jag ta på mig för jag red dåligt på det hindret. Räkans bästa runda var det i all fall!

Även Taggen hoppade 90 cm klassen. Det kändes inte riktigt bra på framhoppningen, han kändes lite loj. Dock taggade han till inne på banan och gjorde en riktigt fin runda. Kändes som han hoppade upp sig lite och faktiskt var lite försiktig. Felfri i grund och omhoppning. Taggen gick även 1 meters klassen, där strulade det rejält på framhoppningen, jag red dåligt och hoppade bara räcket eftersom det kändes mer som jag förstörde med att hoppa mer. Han var lite taggad innan och hade svårt att stå still innan vi skulle in. Han var lite mer okoncentrerad denna klasx än första, dock blev han inte lika stark som han kan bli så jag är ändå ganska nöjd. tre ricningar blev det, men en av dom var bara ett litet pet.

Lite av den braiga känslan försvann sen när jag kollade på filmen. Matfors Ryttarförening filmar alla ritter och lägger ut på hemsidan, jättebra intiativ tycker jag! För egen del blir jag ju lätt lite kritisk mot mig själv, och därför försvann lite av min fina känsla när jag såg filmerna...

Oscar som var med tog några kort, jag lägger ut dom i kväll för nu väntar jobb på Ica!

Räkan i Ånge, då var det hon som fick med sig rosett hem. Igår var det Taggens tur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0