Alla hästar hemma!

Nu har jag alla hästar hemma igen! I kväll har vi ridit hem dom från betet vid Hjältestorpet. Jag red hem Räkan först, hon gick första ridpasset i den nya sadeln. Jag måste säga att sadeln är väldigt skön och det känns som jag sitter bra i den! Sen kom Malin och vi red hem Taggen och Cornette, de fick gå en liten sväng i skogen och jobba med att lyfta på benen. Cornette är som en skogsmaskin -hon går fram överallt redan!


Bild på sadeln när vi provade den!

Det har hänt lite annat här hemma i dag med, jag har nämligen sålt stallet! Hästarna har ju bott i en timmerloge, men det har varit ett tungjobbat stall och jag börjar bli i behov av ett större och modernare stall när verksamheten växer, så jag har bestämt mig för att bygga nytt. Har haft ute timmerlogen på annons och i dag ringde det en kille som kom direkt och köpte den! Så nu är stallet sålt och det börjar plockas ner till veckan, men jag ahr inte löst än med lån och bidrag och sånt för nytt stall! Lite nervöst nu ett tag innan det nya stallet är på plats! Jag har lite reservplaner, och det är nog tur det! Hoppas ni alla håller tummarna för att det ska lösa sig!

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Håller tummarna ordentligt, så du kan vara lugn för att det löser sig.

2011-08-13 @ 12:49:19
Postat av: Lizen

Oj jösses, sålt stallet, det verkar spännande. Håller tummar och tår allt jag kan här. :-) Kör på!

2011-08-14 @ 18:42:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0